the creation of the world – talks fast forward / la creazione del mondo – dialoghi avanti veloce / Facerea lumii – dialoguri pe derulare înainte

trilingual text

give me a sound
to clothe these bones vitreous
our meat by waters is shrinking without music
every sunshine, every blade of rain is a note on the stave
never randomly
I hid in the corners hostile
believing that asceticism, the silence, somehow me save –
so, I found only the multitude of egos scattered chaotic…
this thirst for music that recompose me and I have still need
just of a particular sound to fulfill the prayer
and just God has the time to wait, I have not never
.
do not rush to fill the clay pot – said a new myself – listen:
in the each ocean missing a drop, in each world is a man of less
perfection, this means that the circle is always almost circle
the symmetries crumble the space, is always need something, something else
now, you know the secret on the chemistry of the universe and that you are breathing sounds
then, look, you need to do birth of everything that you feel missing, here is the prayer

Image

dammi un suono
per vestire queste ossa vetrose
la nostra carne di acque si sta restringendo senza musica
ogni raggio, ogni filo di pioggia è una nota nelle righe del pentagramma
mai non a caso
mi sono nascosto negli angoli ostili
credendo che l’ascesi, tacendo, in qualche modo mi salverà –
così, soltanto ho trovato la moltitudine degli ego sparsi caotici…
questa sete di musica mi ricomporre e mi serve ancora
solo un suono particolare per compiere la preghiera
e solo Dio ha il tempo di aspettare, mai io
.
non avere fretta di riempire il vaso – disse un nuovo sé – ascolta:
in ogni oceano manca un goccio, in ogni mondo è un uomo di meno
perfezione questa vuol dire, che il tondo è sempre quasi tondo
le simmetrie sbriciolano lo spazio, è sempre bisogno di qualcosa, qualcosa d’altro
ora sai il segreto sulla chimica dell’universo e che stai respirando suoni
quindi, cerca, dovrai nascere tu ogni cosa che sentirai mancante, ecco la preghiera

Image

mai lasă-mi un sunet
să îmbrac oasele acestea sticloase
carnea nostră de ape se împuținează fără muzici
fiecare rază, fiecare fir al ploilor este o notă pe portativul
niciodată aleatoriu
m-am ascuns în cotloane ostile,
crezând ascezelor, că liniștile cumva mă vor mântui –
așa am găsit doar mulțimea egourilor răspândite haotic…
setea aceasta de cântec mă recompune și-mi mai trebuie
doar un sunet anume să pot desăvârși ruga
și numai Dumnezeu are timp să aștepte, eu nu
.
nu te grăbi să umpli vasul – rosti un sine nou – ascultă:
în orice ocean lipsește un strop, în orice lume este un om mai puțin
perfecțiunea aceasta înseamnă, rotundu-i mereu aproape rotund
simetriile năruie spațiul, este totdeauna nevoie de ceva, încă ceva
taina chimiei universului acum o știi și că respiri sunete
deci caută, naște tu orice simți că ar lipsi, iată ruga

12 thoughts on “the creation of the world – talks fast forward / la creazione del mondo – dialoghi avanti veloce / Facerea lumii – dialoguri pe derulare înainte

  1. Beautiful….lovely

    Like

  2. “Este totdeauna nevoie de ceva, încă ceva”, spui și tu. Și mă simt vinovată, pentru că, deși nu lipsește nimic, tot nu mă satură ce este. “…naște tu orice simți că ar lipsi, iată ruga”. Iată păcatul (meu): parcă pretind suplimente de fericire, tânjesc, și tânjesc, și tânjesc după…NIMIC! Sunt conștientă că nu trebuie și nu merit nimic în plus, având TOTUL.

    Like

    • totul…? este doar o abstracțiune…
      avem sensul vieții, imboldul acela care face firul ierbii capabil să răzbată prin place de ciment…
      vrem sublimul fiindcă din el am coborât în trupul acesta de apă și pasiuni…
      dacă intreg creatul ar fi complet, ar însemna distrugerea, dacă noi nu am mai avea dorințe, visuri, am fi morții-vii…
      da, noi trebuie să creăm acel ceva lipsă, poate chiar omul lipsă, stropul lipsă… cum să o facem? Prin iubire. arzând.

      Like

  3. L’ha ribloggato su valeriudgbarbu2ite ha commentato:
    Add your thoughts here… (optional)

    Like

  4. L’ha ribloggato su poesie e versetti stortie ha commentato:
    Add your thoughts here… (optional)

    Like

  5. “so, I found only the multitude of egos scattered chaotic…”

    hello, again, Valeriu… but aren’t we ever preoccupied with perfecting the self in an imperfect universe? ahaha, we want to absorb everything good, beautiful and noble. warm regards🙂

    Like

  6. imaginile fac cat o mie de cuvinte. frumos

    Like

Leave a Reply

