Lemon

Trilingual text

Good Evening, Fear
– goo…!
How I am?
– ooo…
.
Tomorrow I’ll put the consonants on the right,
at hand, and the vowels on the left
.
we entered the scene, now let’s start:
Rain is doing ,,stand up,, at my window
I and the other I, it quarrel to decide who one of us
will be Santa Claus this year
.
in the tip of the tree of lemon in front of the house, the Moon is filled
the fear, directly proportional
consonants were crushed between the teeth, vowels rise
sense contrary to rain
.
Peace. There will be two Santa Claus, but no baby.
lemons laugh at the batty drops of rain, even if they have listened to their jokes, always the same
Fear creeps yellow, decorum must be restored as before
otherwise, Christmas will be repeated every day until you reach perfection…
.
A brave I is tucked under the lemon tree with an open mouth in upwards.
Check the validity of proverb with pear *. The Moon is about to fall…

* ,,slack pear falls into the mouth of the ninny,, – Romanian proverb

Image

Buona sera, Paura
– Buo…!
Come sto?
– beh…!
.
Domani metterò le consonanti a destra,
a portata di mano, e le vocali a sinistra
.
vi ho inserito nella scena, ora cominciamo:
la pioggia sta facendo ,,stand up,, alla mia finestra
Io e l’altro io litigheremo chi di noi farà
il Babbo Natale quest’anno
.
nella punta dell’albero di limone, di fronte alla casa, si riempie la Luna
paura, direttamente proporzionale
le consonanti sono rimaste schiacciate tra i denti, le vocali salgono
senso contrario alla pioggia
.
Pace. Ci saranno due Babbo Natale ma nessun bambino.
i limoni ridono delle gocce storte, anche se hanno ascoltato le loro battute, sempre le stesse
Paura s’insinua giallo, il decoro dovrà essere ripristinato come prima
altrimenti, il Natale si ripeterà tutti i giorni fino a raggiungere la perfezione…
.
Un io coraggioso si nasconde sotto l’albero di limone con la bocca aperta al insù.
Controlla la validità del proverbio con la pera*. La Luna sta per cadere…

*,,pera molle cade nella bocca del pigro,, – proverbio rumeno

Image

Bună seara teamă
– Buu
Ce mai fac?
– Nuu
.
De mâine voi așeza în dreapta consoanele,
să fie la-ndemână, iar vocalele în stânga
.
v-am introdus în decor, acum să începem:
ploaia face stand up la geamul meu
eu și celălalt eu ne certăm de la care dintre noi
să fie anul acesta moș crăciun
.
în vârful lămâiului din fața casei se umple Luna
teama, direct proporțional
consoanele au rămas strivite-ntre dinți, vocalele urcă
în sens contrar ploii
.
Pace. Vor fi doi moș crăciun dar niciun copil.
Lămâile râd de stropii șui, deși au auzit glumele lor, mereu aceleași
Teama se insinuiază galben, decorul se cere refăcut cum a fost
altfel, Crăciunul va fi repetat zilnic până la atingerea perfecțiunii…
.
Un eu curajos se ascunde sub lămâi cu gura deschisă-n sus.
Verifică valabilitatea proverbului cu para mălăiață*. Luna stă să cadă…

*,,pară mălăiață în gura lui nătăfleață,, – proverb românesc

15 thoughts on “Lemon

  1. Am vrea noi sa ne pice Luna-n gura… deocamdata, ne multumim cu o poezie frumoasa!🙂

    Like

  2. You are a lovely soul. Your writing is so good. Thank you.

    Like

  3. “eu și celălalt eu ne certăm de la care dintre noi
    să fie anul acesta moș crăciun”. Îmi place. În ce mă privește, unul din Eu-rile mele va fi Moșul care-mi va aduce cărți, celălalt Eu, Moșul însărcinat cu sarafanul din vitrină. Moșul celuilalt Eu, îmi va asigura ciocolata pentru întreaga iarna și Moșul celui din urmă Eu, fardurile care-mi lipsesc din trusă. Măcar între Eu-rile mele, nu e ceartă.

    Like

  4. Multumim, pentru poezie si umorul fin!
    …pentru un salt calitativ, as propune schimbarea proverbului, sa-i cada subiectului o para padureata, amara, acra si inecacioasa…avand in vedere ca pe la noi nu se cultiva lamaiul si nici nu creste salbatec,…si poate copiii isi vor alege singuri darurile…
    ….de-o istorie intreaga se tot asteapta…

    Like

  5. L’ha ribloggato su poesie e versetti stortie ha commentato:
    Add your thoughts here… (optional)

    Like

Leave a Reply

