I am the robber – Io sono il ladrone – eu sunt tâlharul

trilingual text

candle aura  I am the robber
but, how I find out if are at the left or to your right? …
I’m the one that flips over world this the cup of venom, or
I’m the one forgiven, and I climb in paradise with thee? …
Thy resurrection, O Christ, disturbs the my meanings
from so much light, my blindness increases
how to I rejoice in this body of salt
how to I rejoice in my soul that descends hell…
I’m the robber …I took as a suppli, the courage by indifference
and I wore it with pride as a road, I thought I, the man,
I’m eternal, because they I’m the master to seconds …
that for the earth are his king and I can with the power
to learn, to defeat any mysteries and … oh,
I am the robber and… what I have kept of the stolen? …
I’m master of deceptions; I’m the owner the pain
and I wonder how to endured me so much the earth … – the bitter
my God, I find it that
I wear the masks, layers, layer of masks, my body
lights up me the light, to you revive me, for You… do not its hard…
if I was the one who asks you a miracle, you moved me, in the one whom
was believed
and if I’m somehow… humbled, but I not recognize me in the this humbled
take me with you, Jesus, in paradise,
I want to lose everything I stole, namely, the whole the bad knowledge
to you recognize me, Christ, I’m the robber…
lrastig1

Io sono il ladro

ma, come posso sapere se sono a sinistra o quello a destra? …
sono quello che ribalta sul mondo questa coppa di veleno, o
sono il perdonato, e salgo in paradiso con te? …
La tua risurrezione, o Cristo, disturba i miei significati
da tanta luce, la mia cecità aumenta
Come potrei gioire in questo corpo di sale
Come potrei gioire nella mia anima che scende all’inferno …
Sono il ladrone …ho preso come ogni ladro, il coraggio d’indifferenza
e ho indossato l’orgoglio come una strada, credevo che io, l’uomo,
Isono eterno, perché sono il padrone dei secondi…
che per questa terra sono il suo re, e posso con il potere
per imparare, per sconfiggere tutti i misteri e … oh,
Io sono il ladrone, ma… cosa ho conservato del rubato? …
Sono maestro di delusioni, io sono il proprietario del dolore
e mi chiedo come mi ha sopportato per così tanto la terra … – L’amaro
Dio mio, trovo che
Indosso le maschere, strati, strati di maschere, il mio corpo
accendimi la luce, risorgimi, per Te … non sarebbe difficile …
se io ero quello che ti chiedeva un miracolo, spostami, in colui chi
credeva
e se sono in qualche modo … umile, ma non mi riconosco nel questo umile
portami con te, Gesù, in paradiso,
vorrei perdere tutto quello che ho rubato, vale a dire, l’intera cattiva conoscenza
riconoscimi, Cristo, io sono il ladrone …

rast3

  eu sunt tâlharul
dar cum aflu dacă sunt de-a stânga ori de-a dreapta?…
eu sunt cel ce răstoarnă paharul de venin peste lume sau
sunt iertatul, raiul urcându-l împreună cu Tine?…
învierea Ta, Hristoase, îmi tulbură înţelesul,
de-atâta lumină orbirea mea creşte şi mă doboară
cum să mă bucur în trupul acesta de sare,
cum să mă bucur în sufletul meu ce coboară iadului…
eu sunt tâlharul… am luat ca un fur nepăsării curajul
şi l-am purtat cu trufie drept cale, credeam că eu, omul,
sunt veşnic pentru că sunt stăpânul secundei…
că pământului-i sunt rege şi că pot cu putere
să aflu, să-nving orice mistere şi… vai,
eu sunt tâlharul şi ce-am păstrat din furat?…
sunt stăpânul amăgirii, sunt proprietarul durerii
şi mă mir cum de ţărâna atât m-a răbdat… – amarul
Doamne, mi-e
că port măşti, straturi-straturi de măşti, trupul meu,
aprinde-mi lumina, înviază-mă, Ţie nu-ţi este greu…
dac-am fost cel ce-ţi cere o minune, mută-mă-n cel ce
credea
iar dacă sunt cumva şi… smerit, nu mă recunosc în cel smerit
ia-mă cu Tine, Iisuse, în rai
vreau să pierd tot ce-am furat, adică, întreg rău habarul
recunoaşte-mă, Hristoase, eu sunt tâlharul…

27 thoughts on “I am the robber – Io sono il ladrone – eu sunt tâlharul

  1. VALER ,SUPER !!!!!!!!!11

    Like

  2. multumesc mult ,e bine tare acasa… Lumina vine de la SOARE!!!!!!!:)ZI FRUMOASA VALER!!!

    Like

  3. Cateva versuri dintr-o piesa preferata, m-au invatat cum sa las coroana nebunului si sa-l eliberez pe rege, acolo la malul marii, in forma copilului care a fost si care traieste in fiecare dintre noi, aceia care-i permit acest lucru!🙂

    Like

    • io trăiesc aici doar dilema cărui tâlhar sunt…
      mă credeam rege la tinereţe… dar regatul mi-a fugit…!
      mulţam fain…

      Like

      • Sa nu uitam ca regatul este plin de intrebari si incertitudini! Rege poti fi pana la batranete daca intr-adevar iti doresti insa cu ce pret?🙂

        Like

      • subiectul nu este regele ci, ceea ce ne stăpâneşte în noi

        Like

      • Ti-am inteles punctul de vedere si este frumos prezentat insa intr-o lumina putin trista din punctul meu de vedere! Eu nu sunt stapanita in felul tau dar sa nu uitam cat de diferiti suntem!🙂 Si talharul asta pe care il prezinti imbraca 1000 de metafore!🙂

        Like

      • şi pe fiecare metaforă am probat-o…
        trist, da, pentru că este foarte greu să străbaţi dincolo, în credinţă

        Like

      • Un intelept ii povestea ucenicului sau ca in fiecare dintre oameni, se ascunde un lup bun si altul rau care cresc oadata cu acestia! Ucenicul l-a intrebat speriat pe intelept cum sa faca sa opreasca maturizarea lupului cel rau.Inteleptul i-a spus ca depinde numai de el ce alegere va face si pe care dintre lupi i-l va hrani!
        Sa-ti fie bine, indiferent de alegerile pe care le faci! Asteptarile nasc,dezamagiri…si asta este adevarat!🙂

        Like

  4. Can I re-order the 3 images?

    Like

  5. Foarte frumoasă poezia, Valeriu. Mă gândesc, citind poezia ta, că purtăm în noi cu toții și pe tâlhar și pe sfânt și depinde de noi cine alegem să fim și depinde și de ce fel de experiențe avem nevoie să trăim în viețile noastre. Și mă gândesc că dilemele sunt bune să dea viață poeziilor din noi și să ne ajute să ne cunoaștem pe noi înșine.

    Like

  6. E o poezie profunda, diferita de poeziile pascale pe care tot le aud recitate sau pe care le citesc si parca incearca stangaci sa ilustreze rastignirea sau sentimentele Mantuitorului sau ale Mariei, fiind superficiale in esenta lor. Modul de abordare a crucificarii e atat de personal si sincer…. atat de real, raportarea la cruce… intr-adevar ma pune pe ganduri. In clipe ca acestea ma bucur ca Dumnezeu a inventat limbajul.

    Like

    • Mulţumesc din suflet Daiana
      “mai întâi a fost Cuvântul” – iar noi am scornit vorbele…
      unicul poet este El, noi îl imităm stângaci…
      cine ar avea îndrăzneala să retrăiască acel calvar pe de-a-ntregul?… eu sunt doar un…tâlhar!…

      Like

  7. Ok you have a new fan: me. This was haunting and gorgeous. Keep up the inspiring work! You are so talented!

    Like

  8. Rossana Centis

    Sento il tuo grido, Valeriu! arriva nel profondo della mia anima. Continua a chiedere, RICEVERAI RISPOSTA, se avrai il cuore tanto umile da lasciarsi condurre. RICEVERAI RISPOSTYA!!!
    Rossana

    Like

Leave a Reply

