coşmar / incubo / nightmare

femeia mea s-a prefăcut
într-o pasăre enormă
avea ochii şi aripile în flăcări albăstrii
s-a ridicat cu mine în ghearele galbene şi puternice
sus, pe un pisc deasupra lumii
aici puteam doar să mă arunc în abis
sau să-i clocesc ouăle…
la trezire aveam un săculeţ cu sare caldă la spate
şi ea sărmana, cu un prosop moale, violet,
îmi tampona fruntea
bună, întâmpină privirea mea pierdută cu un surâs

La mia donna si è mutata
in un uccello enorme
aveva gli occhi e le ali in fiamme azzurrognole
si è librata con me negli artigli gialli e potenti
su di una cima sopra il mondo
qui potevo soltanto
buttarmi nell’abisso
o covarli le uova

al risveglio avevo sacchetti con sale riscaldata sulla schiena

e lei poverina con un asciugamano morbido, viola,
mi tamponava la fronte
accolse il mio sguardo perso, buona, con un sorriso

My woman has turned

a huge bird
his eyes and wings on fire bluish
was hovering over me with yellow claws and powerful
on a top above the world
here I could only
throw myself into the abyss
or the eggs hatch them

I wake up bags with salt heated on the back
and her poor with a soft towel, purple,
I dabbed his forehead
greeted my stare, good, with a smile

 

4 thoughts on “coşmar / incubo / nightmare

  1. 🙂 De ce mi se pare că sună mult mai bine poezia asta in engleză?

    Like

    • Valeriu D.G. Barbu

      este preferinţa ta… în italiană sună destul de bine, în româneşte şi mai bine… rău e că nu sunt un bun traducător! – mă poţi corecta…!

      Like

      • Nu e vorba de corectat… în romănește mi/a plăcut, e drept. Variantei în italiană nu îî pot reproșa nimic pentru că nu am căderea. dar în engleză… au cuvintele un farmec aparte…🙂

        Like

      • Valeriu D.G. Barbu

        mulţumesc…

        Like

Leave a Reply

