Noe nu primeşte cu boli epidemice

,,se-ntâmplă numai lucruri frumoase
ziua ne primeneşte-n surâs ca de prunc
cum să aleg doar fructele putrede căzute pe jos
când ramul e plin şi-aplecat înspre mine
nobil braţ de fecioară?’’ – pomul nu-l văd dar bănui că-i măr
……………………………………………
croncăne industrial ciorile pe cablul electric
un soare cu dinţi cariaţi mă scaldă de mântuială
molipsindu-mă cu întâia gripă
abia ce-am scăpat de noaptea în care-am trezit cartierul
urlând în somn de spaimă, am visat lucruri măreţe
sfârşitul de lume şi a doua arcă, Noe bunul armator şi-a-ntregit flota

defrişam barba unui străin în oglindă când… primesc anunţul
îmbarcarea… şi-o mare de sânge în juru-mprejur

în febra mea clocotesc racii, pe spinarea lor mă poartă-napoi în trecut
unde-s pus s-o iau de la capăt
copilărie, adolescenţă şi
şi-atât
matur n-am mai apucat să ajung, m-a prins bruma acestui noiembrie
cu nopţi coşmărind biblic

bine că-i ziuă, mă îmbărbătez
şi ce dacă nemurire paradox trece prin cel puţin o moarte
şi ce dacă Noe nu primeşte cu boli epidemice pe arcă
şi ce dacă ciorile din tigva mea au zburătăcit sus
pe reţeaua electrică a oraşului
şi ce dacă-i orice… ce dacă – (te rog pune tu mai departe, m-a obosit
atâta încurajare duioasă: ,,se-ntâmplă numai lucruri frumoase
ziua mă primeneşte-n… cum să aleg doar fructele putrede căzute pe jos
când ramul e plin şi…’’) – pomul nu mai e pom
l-a tăiat Noe să-şi facă nava…

din ziua aceasta nu pot alege nimic

dau totul pe rew unei naibe anonime
fierb vinul cu scorţişoară blasfem în cristelniţă
şi-mi botez gripa eva

Leave a Reply

