pentru contribuţia mea în acest sens

patruzeci şi patru de zile, patruzeci şi patru de zei

fiecare cu pretenţiile lui să-i închin sânge şi speranţe

niciunul n-a fost de partea mea, niciunul nu m-a iubit cât

zeul de mâine

patruzeci şi patru de pahare cu partea goală mereu mie –

şi obligat să mai zic şi mulţumesc…

cealaltă plină zeilor nesătui care tot porunceau: încă, încă!

patruzeci şi patru de zile am trăit zadarul cu inima la gât  

sustrăgându-mă de la respnsabilităţi şi sfidând

prezumţiile de iubire

 

fiecare an e o zi – la revelioane dorm total dincolo de adânc

unde nu se plăteşte chirie sau vamă

doar vara mai trag o raită, ca un satelit în jurul Pământului,

căutând fostele mele urme – imaginează-mă ac pe-un vinil zgârâiat

 

zeul zeilor mă priveşte (ca un tată ce-şi vede fiul apropiindu-se

cu cuţitul în mână) simte că nu sunt în stare să duc gestul până la capăt

 

nu reacţionează la nicio rugăciune mecanică şi beteagă – poate pentru că

sunt adresate unor zei nesemnificativi, fabricaţi din ceară şi picături de ulei pe draperii zid

între mine şi orizontul iminent…!

 

zeul zeilor încă mai priveşte, ştie

 

voi ajunge târziu la conştiinţa de sine şi ex-sine

în acea zi fără mâine prezumţiile de iertare se vor subţia alarmant

prezumţiile zilelor deificate artificial şi până la refuz

îmi vor număra fiecare intenţie pavatoare de iad

şi pentru contribuţia mea în acest sens voi fi postum avansat

ori îmbrâncit iarăşi în biată alcătuire de om… – cu unii dintre voi mă voi revedea,

de asta se moare fără adio,

pe unii chiar îi voi căra pe umeri ca pe aceşti patruzeci şi patru de zei

şi oglinzi  

 

dar mai e până atunci

Leave a Reply

