bună dimineaţa

o dimineaţă goală
când poţi să-i spui curată
ca întâiul bărbierit, când n-ai ce…

aici, o cuminţenie firească te dezbracă
de visul confuz,
te prelinge în anonimat,
nu-ţi poţi lua niciun titlu,
numele tău e comun şi rotund
lume

dar vine
alarma de la maşina vecinului
stârnită de un pachet de ţigări gol
aruncat de domnişoara de la trei –
unde părinţii i se prefac neştiutori că ea fumează,
vine ringtonul mobilului vânzătorului de pepeni
de pe trotuar
şi mai vine o frână bruscă
în intersecţia farmaciei cu pompe funebre şi
cosmetice ieftine…
gata, se umple dimineaţa,
viaţa capătă muchii, noduri colţuroase,
îţi aduce aminte totul:
că n-ai bani, deci n-ai benzină şi
niciun martor înjurăturii tale nostime

covorul fermecat din noaptea trecută e înfăşurat –
strada din ce în ce mai lichidă,
te sperii, înmoi în ea pantoful,
ţi-l retragi brusc,
un carusel se învârte prea iute –
axul acestui loc, tu, este sticlos

doar o fetiţă care pleacă în clasa întâi
îţi spune ascuţit ,,săru’mâna,,
de ce-mi spune aşa? – sunt băiat…
ori nu cumva m-am trezit într-o dimineaţă greşită!…
în vitrină primele fire albe îmi păzesc primele riduri
înseamnă că
fetiţa e deşteaptă şi cu toţi şapte ani de acasă
mă întorc acasă, e seară

am stat ţintuit la colţul străzii
o zi
o viaţă

mă trezesc răspunzându-i târziu
,,bună dimineaţa,,

Leave a Reply

